Yli 600 tuntia oppimista vuodessa
Balancolaiset ovat motivoituneita oppimaan uutta.
Miten varmistaa koko henkilöstön oppiminen
Balancon henkilöstöjohtaja Karoliina Karjalaiselle henkilöstön kouluttautuminen on sydämen asia. Tilitoimisto Balancossa on töissä pääasiassa kirjanpitäjiä, palkanlaskijoita, talousassistentteja sekä talousasiantuntijoita. Osaamisen on oltava ajantasaista sekä uudet asetukset ja lait on otettava haltuun nopeasti.
"Meillä on ollut Eduhouse käytössä jo monta vuotta, mutta se on ollut rajoitettuna palveluna vain PHT-palkanlaskijoilla ja KLT-kirjanpitäjillä. Viime vuonna päätimme laajentaa sopimusta niin, että koko henkilöstöllä on mahdollisuus käyttää Eduhousen koulutuspalveluita."
Opintosuunnitelmat oppimista tukemaan
Koska Eduhouse oli Balancolaisille jo ennestään tuttu, oli helppo laajentaa palvelu kaikkien käyttöön. Aluksi oli pieni huoli siitä, miten koko henkilöstö osaa ottaa palvelun käyttöön ja ymmärtävätkö kaikki, millaista lisäarvoa palvelu tuo kouluttautumiseen. Eduhousen kick-off -tilaisuus ja hyvä alkuinfo kuitenkin veivät huolet pois:
"Meidän huolet osoittautui ihan turhiksi, palvelua on käytetty todella paljon! Yksi syy on varmasti ollut se, että suurimmalle osalle työntekijöistä on tehty alustalle opintosuunnitelma, joka tukee omaa kehittymistä."
Miten Eduhousen palvelu on auttanut oppimaan?
"Balancolaiset ovat oppineet ihan valtavasti! Alustalla on paljon kokonaisuuksia, jotka on pilkottu pienempiin koulutuspalasiin ja sieltä voi hakea hyvin sisältöjä itse. Siten ei tarvitse välttämättä katsoa parin tunnin koulutusta, vaan voi valita juuri ne videot, jotka ovat siinä kohtaa itselle ajankohtaisia ja tärkeitä."
- Karoliina Karjalainen, Henkilöstöjohtaja, Balanco Accounting
Miten motivoida henkilöstöä palvelun käyttöön?
"Kaikki lähtee aina ihmisistä ja heidän omasta motivaatiostaan ja halusta kehittyä. Balancolaiset ovat ihan uskomattoman motivoituneita kehittämään omaa osaamistaan. Ja toki me kannustamme siihen." kertoo henkilöstöjohtaja Karoliina Karjalainen.
Balancolla osaamisen kehittäminen nähdään tosi tärkeänä: "Kun meidän osaaminen on vahvaa, niin pystymme myös palvelemaan meidän asiakkaita entistä paremmin."
Katso videolta, miten Balancon Olli Korhonen kertoo oppimisen helppoudesta Eduhousen palvelun avulla.
Eduhousen avulla olemme saaneet monipuolistettua koulutustarjontaa. HR:ssä ja esihenkilöiden kesken mietimme paljon henkilöstön kouluttautumista, ja tässä Eduhouse helpottaa meidän työtä valtavasti.
Karoliina Karjalainen
Henkilöstöjohtaja, Balaco Accounting
Suunnitelmallista oppimista pitkin vuotta
Kun koko organisaatiolla on käytössä Eduhousen verkko-oppimispalvelu, on tärkeää, että työntekijät oppivat käyttämään palvelua ja osaavat etsiä sieltä nopeasti itselleen tärkeää tietoa.
Opintoihin sitouttamista helpottavat opintosuunnitelmat. Kujalan mukaan siten on helppo seurata, että oppimista tapahtuu.
"Eduhousen alustalla on helppo tehdä tiimi- ja henkilökohtaisia opintosuunnitelmia. Niiden avulla konsernissa kannustetaan kehittymään ja kouluttautumaan."
Kuratoitua sisältöä taloushallinnosta
Balancolla on laajennettu viime vuoden aikana Eduhousen oppimispalvelu jokaisen työntekijän käyttöön. Kuluneen vuoden oppimissaldo on ollut Balancolla huikeat 600 tuntia! Taloushallinnon ammattilaisille sopivia sisältöjä ovat esimerkiksi nämä:
Tilinpäätöksen käytännön kysymykset
Kirjanpidon perusteet ja haastavat tilanteet
Arvonlisäverotuksen perusteet ja haastavat erityistilanteet
Kirjanpitäjästä neuvonantajaksi
Inspiroiduitko?
Liity menestyvien asiakkaidemme joukkoon ja saavuta tavoitteesi kanssamme.