Osaamisen kehittämistä koko kunnalle

Rauman kaupungilla Eduhouse on käytössä kaikilla toimialoilla

Digitalisaation voima julkishallinnossa

Rauman kaupungin henkilöstön kehittämispäällikkö Jarna Laine kertoo, kuinka muutama vuosi sitten kaupungin IT-tuki tuntui tukkeutuvan henkilöstön kysymyksistä liittyen Office-paketin ohjelmistojen käyttöön. Jarna oli yhteydessä Eduhouseen toiveenaan saada Rauman kaupungin työntekijät oppimaan paremmin digitaitoja.

Jarnan mukaan Eduhousen tarjonta yllätti heti laadullaan. Ensin koko henkilöstölle räätälöitiin Tietosuoja ja tietoturva kuntatyössä -koulutus. Raumalla huomattiin, että palvelusta löytyy runsaasti kaikille kunnan toimialoille sopivia koulutuksia. Siksi Eduhousen oppimispalvelu on nyt käytössä kaikilla toimialoilla teknisestä sivistystoimeen.

quote

Meillä on Eduhousella oma yhteyshenkilö, ja hän auttaa meitä löytämään oikeat sisällöt eri kohderyhmille."

Jarna Laine

Henkilöstön kehittämispäällikkö, Rauman kaupunki

C14740

Voiko yksi palvelu kattaa koko kunnan henkilöstön osaamistarpeet?

Jarnan mukaan henkilöstö on löytänyt Eduhousen koulutukset kaikilla toimialoilla hienosti. Käyttäjiä alustalla on ollut tähän mennessä yli 2500. Parasta palvelussa on Jarnan mukaan monipuolisuus ja ajantasaisuus.

”Jokaiselle toimialalle löytyy sisältöä lainsäädännöstä ja tekoälystä itsensä johtamiseen. Palvelussa on todella paljon juuri kuntasektorille suunnattua koulutusta.”

 

Palvelu sopii erinomaisesti kuntatoimijoille

Jarna kertoo, että palvelun käyttöönoton yhteydessä oli pieni huoli siitä, miten oppimispalvelu voisi soveltua koko kunnan osaamisen kehittämiseen. Palvelussa on kuitenkin moni asia kohdallaan juuri kuntatoimijoita varten.

”Ensinäkin Eduhousen palvelua on tosi helppo käyttää! Lisäksi siellä on erittäin laaja koulutustarjonta. Palvelussa on hyvin spesifejäkin substanssiosaamisen koulutuksia, joten jos olet opettaja, niin löydät sieltä pedagogista aineistoa. Jos olet vaikka asianhallinnassa töissä, niin löydät sieltä koulutuksia siihen aiheeseen.”

Eduhousen palvelu toimii joustavasti

Jarnan mukaan mahdollisuus vaikuttaa sisältöihin on myös tärkeää.

”Meillä on oma yhteyshenkilö Eduhousella, ja hän auttaa meitä löytämään oikeat sisällöt eri kohderyhmille. Yhdessä keskustelemme myös, miten voimme edistää palvelun käyttöä henkilöstön keskuudessa. On hienoa, että voimme oikeasti toivoa erilaisia sisältöjä ja siten entisestään parantaa palvelun sopivuutta juuri meidän henkilöstömme.”

Raumalla opinnot on linkitetty osaksi sähköistä järjestelmää, joten oppimista on myös helppo seurata eri tiimeissä. Eduhouse-palvelua käytetään nykyään sujuvasti myös osana uusien työntekijöiden ja esihenkilöiden perehdytystä.

×

Ajantasaista sisältöä kaikille julkisen puolen toimijoille

Jarna_Laine_round-1

"En oikeastaan keksi sellaista työntekijääryhmää, jota Eduhousen palvelu ei voisi auttaa!"

Jarna Laine

Henkilöstön kehittämispäällikkö, Rauman kaupunki

Inspiroiduitko?

Liity menestyvien asiakkaidemme joukkoon ja saavuta tavoitteesi kanssamme.

Lisää asiakastarinoita

Oppiminen kulkee työvalmentajan takataskussa

Työnantajan tarjoama verkkokoulutuspalvelu yllätti Ollin positiivisesti

Eduhousesta apua päivittäiseen käytännön työhön Kotkan Energian taloushallinnnossa

Oppiminen on matka ja matkalla tarvitaan hyvät eväät

Janitan palkanlaskijan työarkeen sopii hyvin videoiden avulla oppiminen